Jesteś tutaj

Szóstoklasiści w Trójmieście

20 maja 2014 roku udaliśmy się na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż odbywała się pociągiem. W czasie jazdy panowała miła atmosfera.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Akwarium Gdyńskiego, w którym mieliśmy możliwość obserwowania różnych gatunków ryb, płazów oraz gadów. Zadziwił nas wyglądający na sztucznego krokodyl, pięciometrowa anakonda oraz  elektryczny węgorz.

Niezwykłą, chociaż niezaplanowaną atrakcją, którą  mogliśmy obejrzeć, były najprawdopodobniej ćwiczenia brygady antyterrorystycznej. Komandosi „zjeżdżali” z helikoptera na  statek po linach, sprawdzali go, następnie odlecieli wisząc na tychże linach. To było widowiskowe!

Wiele wrażeń przeżyliśmy zwiedzając statek szkoleniowy ,,Dar Pomorza”, który ma już około 105 lat. Dowiedzieliśmy się, że w czasach gdy pływał po morzach i oceanach, były ogromne różnice w traktowaniu załogi!!!

Po obiedzie galeonem ,,Lew” popłynęliśmy na Westerplatte. Obejrzeliśmy miejsce zaciętej i bohaterskiej walki polskich żołnierzy we wrześniu 1939 roku. Zadziwił nas rzucający się w oczy napis ,,Nigdy więcej wojny” oraz usytułowany na wzgórzu wielki pomnik poświęcony bohaterskim żołnierzom Westerplatte, pod którym zrobiliśmy sobie zdjęcia. Do Gdańska wróciliśmy „Czarną Perłą”.

Kolejny dzień był pełen atrakcji. Pogoda nam sprzyjała, było słonecznie, ale my zaplanowaliśmy pobyt w Aquaparku. Spędziliśmy wspaniałe trzy godziny na zabawie w rwącej rzece i na długich zjeżdżalniach. Świetnie się bawiliśmy.

Po południu zobaczyliśmy jeszcze „Krzywy domek”, muszlę koncertową w Operze Leśnej, pospacerowaliśmy po molo i weszliśmy na latarnię morską.

Wrażeń był co niemiara, jednak najmilej wspominamy pobyt w hotelu!!! Niektórzy z nas prawie wcale nie spali. Za to mogliśmy pobyć razem, zintegrować się.

To była cudowna wycieczka.