Jesteś tutaj

GRANTY PPGR - WAŻNY KOMUNIKAT

 

Szanowni Państwo 

 

Operator programu Cyfrowa Polska, ze względu na zbyt dużą ilość wniosków, zaostrzył wymagania związane z ubieganiem się o dofinansowanie na sprzęt komputerowy dla środowisk PPGR oraz zmienił wytyczne Konkursu Grantowego „Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym” nakładając na Urząd Miejski w Suszu obowiązek zweryfikowania danych,podanych przez Państwa w oświadczeniach o następujące dokumenty, poświadczające:

1) stopień pokrewieństwa w linii prostej dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR                             z uczniem, wymienionym w oświadczeniu:

tj. kserokopie odpisów aktów stanu cywilnego np.: kserokopie odpisów aktów urodzenia, kserokopie odpisów aktów małżeństwa itp.

(Ważne jest aby z dostarczonych dokumentów wynikało połączenie pomiędzy kolejnymi potomkami: dzieci – rodzice – dziadkowie – pradziadkowie).

Urząd Stanu Cywilnego w Suszu we wskazanych powyżej sprawach obsługuje w dni robocze w godzinach od 8.00-11.30.

2) fakt zamieszkania przez ucznia miejsca wskazanego w oświadczeniu:

tj. np. kserokopia legitymacji szkolnej ucznia (o ile zawiera wpis o miejscu zamieszkania), kserokopia zaświadczenia o zameldowaniu lub kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie rodziców na terenie gminy m.in. kserokopia fakturza media, deklaracji na śmieci itp.

 

3fakt nie otrzymania na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

tj. zaświadczenio nieotrzymaniu sprzętu lub środków ze szkoły,w której dziecko się uczy  (jeśli uczeń, w roku poprzednim uczęszczał do innej szkoły, zaświadczenie z tej szkoły również).

 

4) dokumentacji potwierdzającej fakt zatrudnienia członka rodziny w dawnym PGR.

tj. kserokopia świadectwa pracy, kserokopia umowy o pracę, kserokopia legitymacji ubezpieczeniowej, kserokopia dowodu osobistego kserokopia zaświadczenia z ZUS oraz inndokumentyz których wynika, że dana osoba była zatrudniona w PPGR.

Dotyczy to osób, które jeszcze nie złożyły tej dokumentacji.

(Lista pracowników zatrudnionych w dawnych PGR, została już przesłana do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w celu potwierdzenia faktu zatrudnienia w danym gospodarstwie rolnym. Jeśli okaże się, że instytucja ta nie potwierdzi zatrudnienia tej osoby, a do oświadczenia nie została załączona dokumentacja potwierdzająca fakt zatrudnienia w dawnym PGR, oświadczenie zostanie odrzucone.) 

 

UWAGA !

Wszystkie kserokopie składanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przezosobę, która złożyła wcześniej oświadczenie.
Aby potwierdzić autentyczność dokumentu z oryginałem – kopia musi posiadać obowiązkowo klauzulę „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM”, klauzula ta powinna być zaopatrzona czytelnie: imieniem i nazwiskiem, datą, miejscowością potwierdzenia dokumentu i podpisem

 

Osoby, które nie potwierdziły jeszcze za zgodność z oryginałem,dostarczonych wcześniej dokumentów potwierdzających zatrudnienie członka rodziny w PPGRmuszą tego  dokonać! 

 

Uzupełnienia ww. dokumentacji wraz z pismem przewodnim (konieczne są dane osoby, która składała oświadczenie oraz ucznia wskazanego w oświadczeniu – brak możliwości przyporządkowania dokumentów do osoby, będzie skutkowało odrzuceniemnależy składać w wersji papierowej, w kancelarii Urzędu Miejskiego w Suszu (pok. 102) w nieprzekraczalnym terminie do 23.12.2021 r.

 

! Niezłożenie bądź złożenie niekompletnej dokumentacji, spowoduje odrzucenie oświadczenia jako niespełniające wymagań formalnych, w związku z czym uczeń nie będzie miał możliwości otrzymania sprzętu komputerowego.

 

Ponadto informujemy, że powyższe wezwanie do złożenia dokumentacji nie jest zależne od Gminy Susz, która nie jest odpowiedzialna za wprowadzane zmiany w regulaminie konkursu.