Serwis internetowy Gmina Susz
Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Gmina Susz planuje przystąpić do programu grantowego pn. „Granty PPGR - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym”.
O dofinansowanie Gmina Susz będzie wnioskować na podstawie oświadczeń złożonych przez rodziców (opiekunów prawnych) uczniów szkół podstawowych lub pełnoletnich uczniów szkół średnich. Koniecznym warunkiem jest zamieszkiwanie przez dziecko/osobę pełnoletnią miejscowości lub gminy, w której funkcjonowało zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej oraz posiadanie krewnego w linii prostej (tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekun prawny), który pracował niegdyś w zlikwidowanym PPGR
i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR.
Gmina Susz może otrzymać dofinansowanie na:
·
sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria
i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami;
·
ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
·
usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Jeżeli Gmina Susz otrzyma dofinansowanie, dokona zakupu niezbędnego sprzętu we własnym zakresie oraz zgodnie z zapisami dokumentacji konkursowej przekaże użytkownikowi końcowemu.
Wnioskodawcą będzie Gmina Susz, zaś Rodzice/opiekunowie prawni bądź osoby pełnoletnie zobowiązane są do przedłożenia następujących dokumentów:
· oświadczenia, które będzie podstawą do umożliwienia złożenia wniosku przez Gminę Susz,
· informacji o wyborze sprzętu i możliwości zapewnienia dostępu do Internetu,
· zgody na przetwarzanie danych.
Oświadczenie złożone przez rodziców/opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie zostanie zweryfikowane w zakresie jego poprawności. W szczególności, czy składający oświadczenie jest uprawniony do ubiegania się o wsparcie tj.
- czy uczeń wskazany w oświadczeniu zamieszkuje miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej;
- czy uczeń wskazany w oświadczeniu jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej,
tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym), który to pracował niegdyś
w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał
w miejscowości lub gminie objętej PPGR; - uczeń wskazany w niniejszym oświadczeniu nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
W celu poprawnej weryfikacji należy dołączyć dokument potwierdzający fakt zatrudnienia
w danym PPGR.
Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 października 2021 r. w kancelarii
Urzędu Miejskiego w Suszu (w godzinach pracy Urzędu), lub wysłać pocztą na adres:
Urząd Miejski w Suszu, ul. Józefa Wybickiego 6, 14-240 Susz (datą złożenia jest data wpływu do Urzędu). Wszelkie dokumenty składane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgroraz u pracownika na samodzielnym stanowisku ds. rozwoju lokalnego Urzędu Miejskiego
w Suszu (pok. 204), nr. tel. 55 278 60 15 wew. 55, adres e-mail: rozwojlokalny@susz.pl.