Serwis internetowy Gmina Susz
Ważny komunikat ws. pojemników na odpady komunalne
Szanowni Mieszkańcy,
Od dnia 01 stycznia 2021 roku właściciele nieruchomości, w których zamieszkują mieszkańcy, zobowiązani będą wyposażyć nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych.
Obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki wynika z Uchwały nr XVI/201/2020 Rady Miejskiej w Suszu z dnia 30 lipca 2020 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Susz i zagospodarowania tych odpadów.
Gmina nadal będzie wyposażać mieszkańców nieruchomości jednorodzinnych w worki do segregacji odpadów.
Minimalna objętość pojemników dopuszczonych przez Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Susz wynosi 120 litrów. Pojemnik powinien spełniać Polskie Normy: PN-EN 840-1, tj. pojemniki dwukołowe do grzebieniowych mechanizmów załadowczych.
Ponadto podstawową zasadą doboru pojemnika na odpady jest to, aby wielkość i liczba pojemników dostosowana była do liczby mieszkańców danej nieruchomości oraz gwarantowała utrzymanie czystości i porządku na terenie posesji.
Burmistrz Susza
Krzysztof Pietrzykowski