Serwis internetowy Gmina Susz
GRANTY PPGR - WAŻNY KOMUNIKAT
Szanowni Państwo
Operator programu Cyfrowa Polska, ze względu na zbyt dużą ilość wniosków, zaostrzył wymagania związane z ubieganiem się o dofinansowanie na sprzęt komputerowy dla środowisk PPGR oraz zmienił wytyczne Konkursu Grantowego „Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym” nakładając na Urząd Miejski w Suszu obowiązek zweryfikowania danych,podanych przez Państwa w oświadczeniach o następujące dokumenty, poświadczające:
tj. kserokopie odpisów aktów stanu cywilnego np.: kserokopie odpisów aktów urodzenia, kserokopie odpisów aktów małżeństwa itp.
(Ważne jest aby z dostarczonych dokumentów wynikało połączenie pomiędzy kolejnymi potomkami: dzieci – rodzice – dziadkowie – pradziadkowie).
Urząd Stanu Cywilnego w Suszu we wskazanych powyżej sprawach obsługuje w dni robocze w godzinach od 8.00-11.30.
2) fakt zamieszkania przez ucznia miejsca wskazanego w oświadczeniu:
tj. np. kserokopia legitymacji szkolnej ucznia (o ile zawiera wpis o miejscu zamieszkania), kserokopia zaświadczenia o zameldowaniu lub kserokopia dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie rodziców na terenie gminy m.in. kserokopia faktury za media, deklaracji na śmieci itp.
3) fakt nie otrzymania na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
tj. zaświadczenie o nieotrzymaniu sprzętu lub środków ze szkoły,w której dziecko się uczy (jeśli uczeń, w roku poprzednim uczęszczał do innej szkoły, zaświadczenie z tej szkoły również).
4) dokumentacji potwierdzającej fakt zatrudnienia członka rodziny w dawnym PGR.
tj. kserokopia świadectwa pracy, kserokopia umowy o pracę, kserokopia legitymacji ubezpieczeniowej, kserokopia dowodu osobistego kserokopia zaświadczenia z ZUS oraz inne dokumentyz których wynika, że dana osoba była zatrudniona w PPGR.
! Dotyczy to osób, które jeszcze nie złożyły tej dokumentacji.
(Lista pracowników zatrudnionych w dawnych PGR, została już przesłana do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w celu potwierdzenia faktu zatrudnienia w danym gospodarstwie rolnym. Jeśli okaże się, że instytucja ta nie potwierdzi zatrudnienia tej osoby, a do oświadczenia nie została załączona dokumentacja potwierdzająca fakt zatrudnienia w dawnym PGR, oświadczenie zostanie odrzucone.)
UWAGA !
Wszystkie kserokopie składanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przezosobę, która złożyła wcześniej oświadczenie.
Aby potwierdzić autentyczność dokumentu z oryginałem – kopia musi posiadać obowiązkowo klauzulę „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM”, klauzula ta powinna być zaopatrzona czytelnie: imieniem i nazwiskiem, datą, miejscowością potwierdzenia dokumentu i podpisem
! Osoby, które nie potwierdziły jeszcze za zgodność z oryginałem,dostarczonych wcześniej dokumentów potwierdzających zatrudnienie członka rodziny w PPGR, muszą tego dokonać!
Uzupełnienia ww. dokumentacji wraz z pismem przewodnim (konieczne są dane osoby, która składała oświadczenie oraz ucznia wskazanego w oświadczeniu – brak możliwości przyporządkowania dokumentów do osoby, będzie skutkowało odrzuceniem) należy składać w wersji papierowej, w kancelarii Urzędu Miejskiego w Suszu (pok. 102) w nieprzekraczalnym terminie do 23.12.2021 r.
! Niezłożenie bądź złożenie niekompletnej dokumentacji, spowoduje odrzucenie oświadczenia jako niespełniające wymagań formalnych, w związku z czym uczeń nie będzie miał możliwości otrzymania sprzętu komputerowego.
Ponadto informujemy, że powyższe wezwanie do złożenia dokumentacji nie jest zależne od Gminy Susz, która nie jest odpowiedzialna za wprowadzane zmiany w regulaminie konkursu.