Jesteś tutaj

Zielona Szkoła w Jantarze

W dniach 17.06.- 19.06.2016 uczniowie klas II-VI naszej szkoły przebywali na Zielonej Szkole w Jantarze. Pomimo, że dla uczniów młodszych klas było  to pierwsze rozstanie z rodzicami wszyscy byli bardzo dzielni. Celem wyjazdu było poznanie krajobrazu nadmorskiego oraz aktywne spędzenie czasu.

Opiekę nad dziećmi sprawowały pani dyrektor Joanna Kierepka oraz pani Monika Stopkowska i pani Anna Loska.

W wyjeździe do Jantaru uczestniczyło 42 uczniów z klas II-VI.

Dzięki bardzo dobrej organizacji, wielu atrakcjom, możliwości wypoczynku w klimacie nadmorskim( plaża, mini Zoo, Wioska Indiańska, nowoczesne boiska, wycieczki, kąpiele w basenach) i pięknej pogodzie do końca wyjazdu wszystkim dopisywały dobre humory.

Każdego dnia dzieci miały zapewnione atrakcje oraz możliwość poznania czegoś nowego. Już w piątek przed dotarciem do naszego miejsca zakwaterowania odwiedziliśmy Obóz koncentracyjny w Sztutowie, gdzie uczniowie zapoznali się z historią byłego obozu koncentracyjnego, a później odpoczęli na plaży w Jantarze, a niektórzy nawet kąpali się w dość jeszcze chłodnej zatoce .

W sobotę po śniadaniu wyruszyliśmy do Mini ZOO. Oglądaliśmy i karmiliśmy lamy, alpaki, strusie, owce, kangury i wiele innych zwierząt. Po obiedzie kolejną atrakcją była przejażdżka meleksem, którym dotarliśmy do Wioski Indiańskiej prowadzonej przez znawcę kultury Indian Leszka Michalika. Wódz razem z małżonką zapraszał do obejrzenia indiańskich eksponatów, ze strojami, maskami, bronią, amuletami, biżuterią, namiotami. Towarzyszyła temu gawęda o życiu mieszkańców Ameryki, ich języku i obyczajach. Jantarscy Indianie pokazali nam także zabawy dla dzieci. Uczniowie mieli wiele różnorodnych zajęć integracyjnych oraz zajęć na plaży.

Z Zielonej Szkoły wszyscy wróciliśmy szczęśliwi, opaleni, zadowoleni i bogatsi o wiedzę dotyczącą wybrzeża Zatoki Gdańskiej i okolic.